Photobucket
most welcome and thanks to all who was visit my blog also view my artwork and my picture collection. this blog just want to share with you my idea, picture collection. i'm a new n begginer in this part of photography world. so if i have a mistake just tell and teach me how to improve it. photography is about capturing the moments and share it with people around you. photography is about the meaning of life in this world.

Monday, June 04, 2012

How To Make Danbo

hey holla dekat sini aku nak share sedikit tentang paper craft. actly aku sangat minat dengan paper toys nie. sebab macam2 gaya kita boleh lakukan dengan paper nie. kali nie aku nak share dengan korang cara cara untuk membuat patung paper craft yang bernama Danbo. iya sangat comel. dengan tutorial nie korang tak payah la nak membazirkan duit dengan membeli. sebab iyanya sangat mahal.so lagi baik korang buat sendiri. lagi puas hati.

dekat sini aku akan sertakan link utnuk korang download sendiri layout paper tu.
Part A http://yuiiwae.deviantart.com/art/Danbo-Papercraft-A-180343369
Part B http://yuiiwae.deviantart.com/art/Danbo-Papercraft-B-180343447


Ini adalah contoh layout Danbo tu

dekat sini aku sertakan video untuk tutorial korang. Yela if aku nak xplain satu-satu memang panjang berjelar la jawabnya. so ini videonya :-



Dekat sini pula aku nak tunjukkan antara Danbo yang aku telah buat :)







see.. korang pun boleh buat juga macam nie.. selamat mencuba rakan-rakan.

klik it if u feel free

No comments:

Post a Comment