Photobucket
most welcome and thanks to all who was visit my blog also view my artwork and my picture collection. this blog just want to share with you my idea, picture collection. i'm a new n begginer in this part of photography world. so if i have a mistake just tell and teach me how to improve it. photography is about capturing the moments and share it with people around you. photography is about the meaning of life in this world.

Saturday, May 19, 2012

i'm youth event






i'm youth event, Himpunan Belia Iskandar Malaysia 2012 adalah Program Tahunan yang dilaksanakan oleh Jabatan Belia Dan Sukan Negeri Johor dengan usaha sama Kementerian Belia Dan Sukan, Majlis Belia Negeri Johor dan Iskandar Malaysia dan beberapa badan kerajaan dan bukan kerajaan.  event i'm youth ini yang julung kali di anjurkan kerana untuk menghimpunkan seribu belia. festival belia ini yang di adakan pada 17hb sehingga 20hb may 2012 ini bertujuan untuk menyatukan ramaja dan memberi peluang remaja menunjukkan kreativiti masing-masing.di samping itu ia juga dapat memupuk remaja yang sehat juga berkualiti pada zaman ini.

 Kementerian Belia dan Sukan telah menetapkan 15hb Mei setiap tahun sebagai Hari Belia Negara. Tujuan diadakan Perhimpunan Hari Belia Negara ini adalah untuk memberi kesedaran dalam masyarakat bahawa golongan belia merupakan golongan terpenting dalam arus pembangunan dan kestabilan negara.  Disamping itu juga, sebagai tanda pengiktirafan dan sokongan serta penghargaan kerajaan kepada peranan dan juga sumbangan yang diberikan oleh golongan belia kepada pembangunan negara dalam semua bidang sama ada di peringkat negara mahupun antarabangsa. 

festival ini terbuka di beberapa kawasan seperti angsana, Danga City Mall(expo hall), kompleks belia dan sukan dan juga di johor premium outlet. event kali ini akan dirasmikan oleh,  Y.A.B Dato’ Haji Abdul Ghani Bin Othman Menteri Besar Johor pada 20 Mei 2012 bertempat di Plaza Angsana Johor Bahru jam 9.00 pagi.







terdapat banyak aktiviti di setiap tempat yang terlibat. salah satunya di expo danga city mall yang di anjurkan oleh JOYCE. J.O.Y.C.E adalah program yang disusun khas bersempena dengan I`M YOUTH 2012, bertujuan untuk memberi ruang kepada belia mempamerkan kreativiti, bakat, serta berkongsi bakat secara kreatif. aktiviti-aktiviti di setiap tempat adalah menarik.jadi jangan lupa untuk sama-sama kita remaja menghadiri dan memeriahkan festival tersebut untuk menunjukkan kita adalah belia yang cermelang, gemilang dan juga terbilang.





klik it if u feel free

No comments:

Post a Comment